W przypadku stwierdzania przez Ciebie wady zakupionego produktu albo braku jego zgodności z umową, jako kupującemu przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji. Poznaj prawa konsumenta do reklamacji produktu w stosunku do sprzedawcy: Usunięcie wady (naprawa) Wymiana Obniżenia ceny (wskaż o jaką kwotę) Zwrot ceny (odstąpienie od umowy) Naprawa Wymiana
Gdy Twoje żądanie nie odniosło pożądanego skutku lub brak zgodności towaru z umową jest istotny, możesz zażądać: Obniżenia ceny (wskaż o jaką kwotę) Zwrotu ceny (odstąpienie od umowy) 14 dni od dnia otrzymania Twojej reklamacji (jeżeli żądałeś naprawy, wymiany lub obniżenia ceny) 30 dni (jeżeli żądaniem był zwrot ceny) 14 dni od dnia otrzymania Twojej reklamacji Niektóre produkty w naszym sklepie posiadają Gwarancję, przyznaną przez producenta. Do zamówienia z produktami objętymi Gwarancją jest dołączana karta gwarancyjna. Posiadając kartę gwarancyjną, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji z tytułu Gwarancji, na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej. Reklamacje z tytułu Gwarancji oraz reklamacje w stosunku do sprzedawcy są niezależne od siebie. Oznacza to, że w przypadku nieuwzględnienia Twoich żądań w ramach jednej z reklamacji, masz prawo złożyć reklamację z tytułu drugiej. Na przykład: Ważne: nie można w jednym momencie składać zarówno reklamacji gwarancyjnej oraz w stosunku do sprzedawcy. Przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcje do składania różnych rodzajów reklamacji. Co warto wiedzieć o reklamacjach?
Produkt kupiony do 31.12.2022 roku
Produkt kupiony od 01.01.2023 roku
Nazwa reklamacji
Rękojmia za wady
Brak zgodności towaru z umową
Czas na stwierdzenie wady
Masz 2 lata od wydania produktu na stwierdzenie istnienia w nim wady
Masz 2 lata od wydania produktu na stwierdzenie istnienia w nim wady
Żadania reklamacyjne
Skłądając reklamację, wskaż jedno z poniższych żądań:
Składając reklamację, wskaż jedno z poniższych żądań:
Warunek skutecznego odstąpienie od umowy
Sprzedawca może odmówić Ci zwrotu ceny, jeżeli stwierdzona wada jest nieistotna
Sprzedawca może odmówić Ci zwrotu ceny, jeżeli wykaże, że stwierdzony brak zgodności z umową jest nieistotny
Termin odpowiedzi sprzedawcy
Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Twoją reklamację w terminie:
Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Twoją reklamację w terminie:
Podstawa prawna
Ustawa z dn. 23.04.1964 r. - Kodeks Cywilny (art. 556 i nast.)
Ustawa z dn. 30.05.2014 r. - o prawach konsumenta (art 43a i nast.)
W przypadku odrzucenia reklamacji z tytułu Gwarancji możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową.