Historia marki Fjällräven

Fjallraven narodził się z wizji jednego człowieka, który chciał, aby natura stała się dostępna dla większej liczby ludzi. Ake Nordin urodził się w Örnsköldsvik, na Wysokim Wybrzeżu Szwecji, w 1936 roku. Pomysł na markę zrodził się z potrzeby stworzenia plecaka, który pomieściłby cały ekwipunek potrzebny w górach, ale jednocześnie wygodnie leżał na plecach. Åke wiedział, że musi być na to sposób. Dzięki maszynie do szycia swojej matki i narzędziom ojca, stworzył w piwnicy plecak z drewnianą ramą. 10 lat później, w 1960 roku, w tej samej piwnicy, Ake założył firmę Fjallraven i wprowadził do sprzedaży swój pierwszy produkt - plecak z aluminiowym stelażem. W latach 60-tych i 70-tych asortyment produktów Fjallraven znacznie się powiększył - o namioty, śpiwory, kurtki i spodnie. Kurtka Greenland, kurtka Expedition Down Jacket i plecak Kånken okazały się produktami, które stały się przełomowe. Praktycznie każdy Szwed, od zapalonego trekkingowca po miłośnika przyrody, nosił i ufał marce Fjallraven.

Kultowe plecaki Fjällräven Kånken

Bez zwątpienia najbardziej rozpoznawalnym produktem marki Fjällräven jest model plecaka noszący nazwę Kånken. Charakterystyczny prosty design, intensywne kolory tęczy, trzy rozmiary i kultowy logotyp z lisem - to cechy, które wyróżniają go na tle innych. Co kryje się za popularnością tego plecaka i sprawia, że pojawił się on niemalże na każdym profilu podróżniczym na Instagramie, ale też u wiodących trendsetterów i trendsetterek? W czasie deszczu Kånken do tego stopnia wodoodporny, że aż można zobaczyć małą kałużę tworzącą się na jego płaskim wierzchu. Inne dodatki obejmują wkładkę z pianki, która działa jako wyściółka na plecy i może być wyciągnięta, aby użyć jej jako siedzenia piknikowego, kieszeń na gazety do porządkowania papierów, przednią kieszeń zapinaną na zamek błyskawiczny, krótkie górne uchwyty, które można połączyć, aby utrzymać zwiniętą kurtkę na wierzchu torby, oraz kultową już okrągłą naszywkę odblaskową z logo firmy.